ABDdeki Klasik Oyunların %87sinin Yok Olduğu Açıklandı: Peki Nereye Kayboldular?

Oyun tarihi ile ilgili medyaların arşivlenmesi ve korunması için çalışan bir dernek olan Video Game History Foundation'a göre; ABD’de klasik oyunların %87’si tükenmiş, geriye kalan %13’e ise erişimde hiçbir sıkıntı yok. Gün geçtikçe kaybolmayla karşı karşıya olan video oyunlarının miktarını kanıtlamak için yapılan bu çalışma, bu oyunların neden medya formunda saklanması gerektiğini de kanıtlamış oldu.

12.07.2023 02:45:05 tarihinde yayınlandı.

Oyun tarihi ile ilgili medyaların arşivlenmesi ve korunması için çalışan bir dernek olan Video Game History Foundation'a göre; ABD’de klasik oyunların %87’si tükenmiş, geriye kalan %13’e ise erişimde hiçbir sıkıntı yok. Gün geçtikçe kaybolmayla karşı karşıya olan video oyunlarının miktarını kanıtlamak için yapılan bu çalışma, bu oyunların neden medya formunda saklanması gerektiğini de kanıtlamış oldu.

Video Game History Foundation, ayrıca bu çalışmanın 2010'dan önce piyasaya sürülen neredeyse 4000'den fazla oyunu kapsadığını ve bunun içerisinde Game Boy oyununun da yer aldığını söyledi. 

Klasik oyunun tanımını yapmak görece zor olsa da en basit tanımıyla 2010’dan önce piyasaya sürülen oyunlar, klasik oyun kategorisine giriyor diyebiliriz. Tüm klasik oyunları incelediğini ifade eden dernek, toplamda 4000’den fazla video oyununu inceledi. Video Game History Foundation topluluğundan ve Washington Üniversitesi Bilgi Okulu'ndan gönüllü ekipler, her oyunun piyasaya çıkıp çıkmadığını belirlemek için yaklaşık 4 ay harcadığını dile getirdi.

Dernek, verilerin 15 Nisan 2023 tarihine kadarki süreyi kapsadığını söyledi.

Video Game History Foundation, dijital mağazaların ve hizmetlerin doğası nedeniyle oyunların korunmasının daha da kötüye gitme tehlikesiyle karşı karşıya olduğu konusunda uyardı. 

Klasik oyunlara erişmenin en yaygın ve kolay yollarından biri olan korsanlığı da kabul eden Video Game History Foundation, "Video oyun geçmişine erişim, sadece hayranlar için ayrılmamalı" diye ekledi.

Twitter'da, derneğin eş direktörleri Kelsey Lewin ve Frank Cifaldi, yapılan açıklamaları yineleyerek sektörü ve mevzuatı, oyunların daha iyi korunmasına olanak sağlayacak reformlar yapmaya davet etti.


Kaynak webtekno.com

 

Dijital Çağın Kimliği: ID Tam Olarak Ne Demek ve Nerelerde Kullanılır?

Dijital çağın bu denli gelişimi kimilerini rahatsız edip, kimilerini mutlu etse de bu teknolojinin önün geçemeyeceğimiz bir gerçek. Genel anlamda yapacağımız şey buna ayak uydurmak oluyor. Oyun oynayan birçok kişi ve internette dizi, sosyal medya vb. platformlarda dolaşan kişiler muhtemelen ID terimine aşinadırlar.

Apple, iPhone 15 Proda Ses Tuşlarını Kaldırmaktan Vazgeçti (İstemeye İstemeye)

ABD merkezli teknoloji devi Apple, bir süredir yaklaşmakta olan iPhone 15 ailesi ile gündemde. İddialar kazanı kaynamaya devam ederken, Apple'ın bu seride "yeni" bir teknolojiye geçiş yapacağı söyleniyordu. İddialara göre iPhone 15 Pro, fiziksel olarak butonlar içermeyecekti. Marka bunun yerine iPhone 7 ve 8'in ana ekran tuşunda gördüğümüz dokunma hissi uyandıran 'taptic' teknolojisi kullanacaktı. Bunu söyleyen isimlerden bir tanesi de deneyimli Apple analistlerinden Ming-Chi Kuo'ydu.

Müzik de mi Dinlemeyelim: YouTube, Discordun 560 Milyon Kullanıcısı Olan Müzik Botunu Banlayacak

Dünyanın en popüler çevrimiçi video platformu YouTube, özellikle de oyuncuların bir numaralı iletişim aracı olan Discord'a adeta savaş açmış durumda. Zira şirket, bundan yalnızca birkaç hafta önce Discord için geliştirilmiş bir bot olan ve YouTube'dan müzik çalınmasını sağlayan Groovy'yi devre dışı bırakma kararı almıştı. Şimdi benzer bir karar, oldukça popüler olan Rythm isimli bir bot için de alındı.