Starfieldin PlayStationa Özel Olmaması İçin Xboxın Bethesdayı Satın Aldığı Dolaylı Yoldan Doğrulandı

Microsot’un popüler oyun şirketi Bethesda Softworks’u ve ZeniMax Media’yı toplamda 7.5 milyar dolara satın alması, oyun dünyasında büyük ses getirdi. Bu satın alım, Xbox'ın elindeki özel oyun sayısını artırdığı gibi, Bethesda'nın popüler serilerinin PlayStation'da da olup olmayacağı sorusunu da gündeme getirdi.

27.06.2023 03:15:12 tarihinde yayınlandı.

Microsot’un popüler oyun şirketi Bethesda Softworks’u ve ZeniMax Media’yı toplamda 7.5 milyar dolara satın alması, oyun dünyasında büyük ses getirdi. Bu satın alım, Xbox'ın elindeki özel oyun sayısını artırdığı gibi, Bethesda'nın popüler serilerinin PlayStation'da da olup olmayacağı sorusunu da gündeme getirdi.

Microsoft, satın alma sonrasında Xbox ve PC özel oyunlar vaat etti ve şimdiye kadar Redfall'ı piyasaya sürdü. Starfield ise 6 Eylül'de çıkış yapacak. Bethesda'nın yaklaşan Indiana Jones oyunu da Xbox ve PC için özel olacak. Peki Microsoft neden böyle bir hamle yaptı?

Xbox patronu Phil Spencer, Sony'nin Starfield gibi büyük reklam bütçesiyle pazarlaması yapılan bir oyunun geliştiricisi olan Bethesda’ya, oyunu PS5 özel oyunu yapmayı teklif ettiklerini duyurdu. Yani aslında Microsoft’un Bethesda’yı ve ZeniMax’i satın almasının arkasındaki gerçek sebep, oyunu PS5 özel olmaktan kurtarmakmış.

Spencer, durumu şöyle açıklıyor: "ZeniMax'ı satın aldığımızda bunun nedenlerinden biri Sony'nin Deathloop ve Ghostwire için bir anlaşma yapmış olmasıydı... Bethesda'ya bu oyunları Xbox'ta çıkarmamaları için para ödediler. Starfield hakkındaki tartışma, Starfield'in potansiyel olarak Xbox'a çıkmayacağını duyduğumuzda içeriği güvence altına almak zorunda kaldık."

İLGİLİ HABER Xbox Oyunu Starfieldın, PlayStationa Özel Olması İçin Kampanya Başlatıldı: Şimdiden Yüzlerce Kişi Katıldı

Spencer'ın ifadelerinde Sony'yi agresif ve düşmanca bir rakip olarak tanımladığı görülüyor. Zira yukarıdakilerin ardından şunları dedi: "PlayStation'da herhangi bir oyun çıkardığımızda Sony platformlarında yaptığımız gelirin yüzde 30'unu alıyor ve sonra bu parayı ve diğer gelirlerini kullanarak Xbox'ın piyasada hayatta kalmasını azaltmaya yönelik şeyler yapmak için kullanıyor. Rekabet etmeye çalışıyoruz ama dediğim gibi son 20 yılda bunu etkili bir şekilde yapamadık."

Spencer daha önce Call of Duty serisi hakkında oldukça barışçıl bir yol izleyerek her platformdan oyuncunun bu oyunlara erişmesi gerektiğini savunuyordu.


Kaynak webtekno.com

 

GTA’nın Yayıncısı Take Twonun Patronundan Oyunların 70 Dolardan Çıkması Hakkında Açıklama: Tepki Almıyoruz

Video oyun sektöründe fiyat tartışmaları uzun süredir devam ediyor. Birçok yayıncı, yeni nesil konsollarda oyun fiyatlarını 60 dolardan 70 dolara çıkardı. Bu durum, hem oyuncular hem de geliştiriciler arasında farklı görüşlere neden oldu. Bazıları oyunların maliyetlerinin arttığını ve fiyatların buna göre ayarlanması gerektiğini savunurken, bazıları da oyunların zaten çok pahalı olduğunu ve daha uygun fiyatlarla sürümden kazanılarak daha fazla satış yapabileceğini öne sürdü.