Counter-Strike: Condition Zeronun Feci Başarısızlık Hikayesini Hatırlayalım: Oyun Geliştirme Sürecinde Ne Gibi Sıkıntılar Yaşanmıştı?

Counter-Strike, internette tanışan ve Valve tarafından geliştirilen bir bilim kurgu nişancı oyunu olan Half-Life için bir mod üzerinde işbirliği yapmaya karar veren iki programcı Minh Le ve Jess Cliffe tarafından yaratıldı. Valve, Counter-Strike'ın potansiyelini fark etti ve Le ile Cliffe'i, 2000 yılında piyasaya sürülen modun resmi bir versiyonu üzerinde çalışmaları için tuttu.

6.04.2023 05:00:26 tarihinde yayınlandı.

Counter-Strike, internette tanışan ve Valve tarafından geliştirilen bir bilim kurgu nişancı oyunu olan Half-Life için bir mod üzerinde işbirliği yapmaya karar veren iki programcı Minh Le ve Jess Cliffe tarafından yaratıldı. Valve, Counter-Strike'ın potansiyelini fark etti ve Le ile Cliffe'i, 2000 yılında piyasaya sürülen modun resmi bir versiyonu üzerinde çalışmaları için tuttu.

Counter-Strike, milyonlarca kopya satarak ve profesyonel oyuncuları ve sponsorları cezbeden rekabetçi bir ortam yaratarak büyük bir başarıya ulaştı. Valve, Counter-Strike'ın popülaritesinden yararlanmak istedi ve iyileştirilmiş grafikler, yeni silahlar, haritalar ve modların yanı sıra botlarla tek oyunculu bir hikaye modu içeren bir devam oyunu yapmaya karar verdi.

Valve, projeyi daha önce Half-Life için genişletmeler üzerinde çalışan bir stüdyo olan Gearbox Software'e atadı. Gearbox Software, 2001 yılında Counter-Strike: Condition Zero üzerinde çalışmaya başladı ve 2002 yılında piyasaya sürmeyi planladı. Ancak işler bekledikleri gibi gitmedi… (Selam olsun Kirazoğlu’na!)

Gearbox Software'in hiç yayınlanmayan karakter modellemeleri .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }

Stüdyo, Counter-Strike: Condition Zero'yu geliştirirken çeşitli zorluklarla karşılaştı. İlk olarak, devam oyununun orijinal oyuna sadık ama aynı zamanda yenilikçi ve orijinal olmasını isteyen hayranların yüksek beklentileriyle başa çıkmaları gerekiyordu. İkincisi, modern grafikler veya tek oyunculu oyun için tasarlanmamış eski bir oyun motoruyla çalışmak zorunda kaldılar. Üçüncüsü, Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield ve SWAT 4 gibi benzer projeler üzerinde çalışan diğer stüdyolarla rekabet etmek zorunda kaldılar.

Gearbox Software, hayranları tatmin etmek ve yeni bir şey yaratmak arasında bir denge bulmakta epey zorlandı. Tek oyunculu hikaye modu için gizlilik odaklı oynanış, sonuç belirleyen seçimler ve hikayeler eklemek gibi farklı fikirler denediler. Ayrıca yeni efektler ve modeller ekleyerek grafikleri iyileştirmeye çalıştılar. Ancak bu fikirlerin hiçbiri Counter-Strike'ın temel oynanışıyla veya motorun sınırlamalarıyla iyi çalışmadı. Sonuç, modası geçmiş görünen, kötü oynanan ve kimliği olmayan bir oyundu.

Oyun birkaç kez ertelendi ve oyunun erken sürümlerini oynayan testçilerden ve eleştirmenlerden olumsuz geri bildirimler aldı. Valve, Gearbox Software'in ilerlemesinden memnun değildi ve 2002'de projeyi devralmaya karar verdi. Valve, Gearbox Software'i kovdu ve Counter-Strike: Condition Zero'yu bitirmek için Rogue Entertainment adlı başka bir stüdyo tuttu.

Rogue Entertainment'ın geliştirdiği versiyondan bir çatışma sahnesi .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }

Rogue Entertainment, American McGee's Alice ve Quake II: The Reckoning gibi oyunlar üzerinde çalışan küçük bir stüdyoydu. Gearbox Software'den bir döküntüyü miras aldılar, dolayısıyla sıfırdan başlamak zorunda kaldılar. Tek oyunculu hikaye modunun çoğunu bir kenara bırakmaya ve Counter-Strike oynanışının farklı yönlerini sergileyecek bir dizi görev oluşturmaya odaklanmaya karar verdiler. Ayrıca kilidi açılabilir silahlar, görünümler ve başarılar gibi yeni özellikler eklediler.

Rogue Entertainment, 2003 yılında Counter-Strike: Condition Zero'yu sunmak için çok çalıştı ancak bu süreçte birçok zorlukla karşılaştı. Hatalar, çökmeler ve uyumluluk sorunları gibi teknik sorunlarla uğraşmak zorunda kaldılar. Ayrıca, Counter-Strike: Condition Zero'daki çalışmaları için kendilerine telif ödenmesi gerektiğini iddia eden eski Gearbox Software çalışanlarının açtığı davalar gibi yasal sorunlarla da uğraşmak zorunda kaldılar.

Rogue Entertainment'ın geliştirdiği versiyondan bir harita .via-text { background-color: rgb(0,0,0); /* Fallback color */ background-color: rgba(0,0,0, 0.4); /* Black w/opacity/see-through */ color: white; font-weight: 300; font-size: 0.75em; position: absolute; bottom: 0%; right: 0; z-index: 2; padding: 5px !important; text-align: left; }


Kaynak webtekno.com

 

İsrail-Filistin Gerginliğinde Sosyal Medyada Karşılıklı Olarak Yapılan Dezenformasyonlar: Her Gördüğünüze İnanmayın!

İsrail ile Filistin arasındaki gerginlik devam ederken en çok zararı masumların gördüğünü, daha da kötüsü bunların devamını getirecek yanlış bilgilerin, iki tarafın da zihnine yerleştirildiğini ve sosyal medyanın bunda büyük bir rol oynadığını görüyoruz. Bildiğimiz üzere dezenformasyon yapmak oldukça kolay olsa da sonuçları ağır.

Meğerse Alev Emojisinin Bir Anlamı Daha Varmış: Emojilerin Kırk Yıl Düşünsek Aklımıza Gelmeyecek İkinci Anlamları

Emoji kullanmak bir sanattır. İyi bir emoji ilişki başlatır, kötü bir emoji kavga çıkarır. Mesajlaşma uygulamalarının ve sosyal medya platformlarının yaygınlaşması ile birlikte hayatımıza giren emojiler sanki yıllardır aradığımız ama bir türlü bulamadığımız yeni bir iletişim şekli oluşturdu. Hatta pek çok kullanıcı, yakın arkadaşlarıyla tek bir sözcük bile kullanmadan yalnzıca emojiler üzerinden anlaşır hale geldi.

Ubisoft, Assassins Creed: Miragein "Tarihte Gerçek Zaman Yolculuğu" Yaptıracağını Açıkladı: Peki Nasıl?

Video oyun dünyasının ünlü isimlerinden Ubisoft, bir süredir Assassin's Creed serisinin en yeni oyunu "Assassin's Creed: Mirage" üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. 12 Ekim 2023 tarihinde piyasaya sürülecek oyun, Orta Doğu'nun kalbinde, Bağdat'ta geçecek. Ubisoft'un yaptığı son açıklamalar, oyunculara eşi benzeri görülmemiş bir deneyim sunulacağını gözler önüne seriyor. Çünkü şirket, Assassin's Creed: Mirage ile yüksek seviyede gerçeklik sunabilmek için önemli iş birlikleri gerçekleştirdiğini duyurdu.