Spotify, Ücretli ve Ücretsiz Kaç Kullanıcısı Olduğunu Açıkladı (1 Yıllık Kazancı da Belli Oldu)
Dünyanın en popüler çevrimiçi müzik platformu Spotify, düzenlediği bir etkinlikte 2021'in son çeyreğine ilişkin mali raporunu açıkladı. Şirket tarafından yapılan açıklamalarda, 3,25 milyar dolar para kazanıldığı, bunun 2,58 milyar dolarının premium abonelerden, 443 milyon dolarının ise reklam gelirlerinden sağlandığı ifade edildi. 3,25 milyar dolarlık gelir, bir önceki yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında yüzde 16'lık büyüme anlamına geliyor.
Dünyanın en popüler çevrimiçi müzik platformu Spotify, düzenlediği bir etkinlikte 2021'in son çeyreğine ilişkin mali raporunu açıkladı. Şirket tarafından yapılan açıklamalarda, 3,25 milyar dolar para kazanıldığı, bunun 2,58 milyar dolarının premium abonelerden, 443 milyon dolarının ise reklam gelirlerinden sağlandığı ifade edildi. 3,25 milyar dolarlık gelir, bir önceki yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında yüzde 16'lık büyüme anlamına geliyor.
Spotify, 2021'in son çeyreği için açıkladığı mali çeyrek raporunda kullanıcı sayısına da değindi. Şirketin açıklamalarında, aktif kullanıcı sayısının yıllık bazda yüzde 18 artarak 406 milyona ulaştığı ifade edildi. Spotify'a ödeme yapan kullanıcıların sayısı ise yüzde 16 artışla 180 milyonu aştı. Ancak bu istatistikler, özellikle de yatırımcıyı memnun etmedi. Zira Wall Street'in beklentisi, Premium abone sayısının 184 milyon civarında olmasıydı.
*Spotify'ın saatlik hisse senedi grafiğini görüyorsunuz.
Spotify, bir süredir COVID-19 nedeniyle tartışmaların odağında. Dünyanın en popüler podcast yayınlarından "The Joe Rogan Experience"ta aşı karşıtlığı yapılması, Spotify ile özellikle de müzisyenleri karşı karşıya getirdi. Öte yandan; kullanıcılar da bu duruma tepki gösterdiler. Geçtiğimiz günlerde açıklamalarda bulunan Spotify CEO'su Daniel Ek, konuyla ilgili yeni adımlar atılacağını açıkladı. Bu nedenden ötürü bir süredir sallantıda olan Spotify hisseleri, mali raporun yayınlanmasıyla sert bir düşüş yaşadı. Değer kaybı, yüzde 18'lere ulaştı.
İLGİLİ HABER COVID-19 Hakkında Yanlış Bilgi Yaydığı İçin Eleştirilmişti: Ünlü Rock Grubu, "Spotifyı Sil" Diyerek Tepki Gösterdi
CEO Daniel Ek, mali durum raporuyla ilgili de değerlendirmelerde bulundu. Rakamların fena olmadığından bahseden CEO, daha fazla kullanıcıya ulaşabilmek için de ellerinden geleni yapacaklarını söyledi. "Müzisyenler ve yayıncılar için en iyi yer olmak istiyoruz." diyen Daniel Ek, hedeflerinin 50 milyon müzisyen ve podcast yayıncısı olduğunu belirtti.
Kaynak webtekno.com
Geri Sayım Başladı: Samsung Galaxy Flip5 Hakkında Bildiğimiz Her Şey...
Güney Koreli teknoloji devi Samsung, yaklaşık 2 hafta sonra, 26 Temmuz'da yeni Galaxy Unpacked etkinliğini gerçekleştirecek. Bu etkinlikte, markanın yeni katlanabilir ekranlı telefonları Galaxy Z Flip5 ile Galaxy Z Fold5 başta olmak üzere, pek çok yeni ürünle tanışma imkanı yakalayacağız.
Threadse, Xi Köşeye Sıkıştıracak Özellik: Ücretli Hâle Geldiği İçin Tepki Çeken TweetDecke Rakip API Sistemi Geliyor!
Instagram patronu Adam Mosseri, ekibinin Threads ile ilgili yeni planlarını açıkladı. Yapılan açıklamaya göre X'e rakip olan mikroblog platformu için API geliştiriliyor. Böylece içerikler daha da zenginleşecek, uygulamanın bazı eksikleri de giderilebilecek.
Kar Fırtınaları, Bitcoin Madenciliğini Yüzde 30 Kolaylaştırdı: Peki Nasıl?
ABD’de devam eden kar fırtınaları, ülke genelinde pek çok soruna neden olsa da, Bitcoin madenciliği yapanların işlerini kolaylaştırmış gibi gözüküyor. Zira fırtınalar yüzünden Bitcoin madenciliğinin zorluğu, tam yüzde 30 gibi büyük bir oranda düşüş gösterdi.
ABD Merkezli Oyun Perakendecisi GameStop, NFT ve Kripto Para Birimi Kurma Kararı Aldı
NFT’lerin (non-fungible token), yani değiştirilmesi mümkün olmayan dijital varlıkların popülerliği gün geçtikçe artıyor. Bu da birçok teknoloji şirketinin NFT’lere olan yatırımlarını artırmasına neden oluyor. Tahmin edebileceğiniz gibi oyun şirketleri de bu varlıklara yatırım yapanların başında yer alıyor.
RTXin Daha Gelişmiş Versiyonu Olan Path Tracing Sıradan Intel Bilgisayarlara Geliyor!
Oyun dünyasında yıllardır bilinen ve oturmuş standartlardan birisi haline gelen ışın izleme teknolojisi (Ray Tracing, RTX) ; yüksek grafikli oyunların daha gerçekçi ışıklandırmalara sahip olmasını sağlıyor. Bu teknoloji; günümüz lider ekran işlemci birimi üreten firmaları Nvidia ve AMD tarafından benimseniyor.